CLIMĂ

2 girls running in a cornfield with modern windmills in the background

Emisiile de dioxid de carbon și alte gaze cu efect de seră sunt responsabile pentru schimbările climatice și încălzirea globală. Limitarea acestor emisii reprezintă una dintre cele mai mari provocări întâmpinate vreodată de către umanitate.

Angajamentul față de protecția climei

Câteva grade poate că nu sună ca fiind mult, dar face o mare diferență în ceea ce privește viitorul planetei. Pentru a limita încălzirea globală la 1,5 grade Celsius până în 2050 – și îndeplinirea angajamentului asumat prin tratatul de la Paris al Națiunilor Unite pe tema schimbării climatice – este obligatoriu să reducem rapid emisiile de dioxid de carbon. Realizarea acestui obiectiv crucial poate avea loc doar dacă guvernele și companiile o vor percepe ca pe o oportunitate pentru inovații și pentru explorarea de idei noi, vizionare.

Schimbările climatice reprezintă una dintre provocările globale majore ale timpurilor noastre. Ne-am angajat să respectăm obiectivul de 1,5 grade al Acordului de la Paris privind schimbările climatice și considerăm schimbările climatice și impactul acestora ca parte a sustenabilității și gestionării riscurilor și de-a lungul întregului nostru lanț valoric. Este relevant pentru noi din două perspective: una se referă la impactul potențial al activităților noastre de afaceri asupra bilanțului global al gazelor cu efect de seră, iar cealaltă este impactul potențial al schimbărilor climatice asupra activităților noastre de afaceri. În contextul strategiei noastre de sustenabilitate, luăm în considerare emisiile noastre directe și indirecte de CO2 și impactul potențial al acestora asupra climei. Începem de aici concentrându-ne pe propriile noastre locații, pe care le putem influența direct. Intenționăm să obținem o reducere a amprentei de carbon a producției noastre. Vom realiza acest lucru prin îmbunătățirea continuă a eficienței noastre energetice și prin utilizarea din ce în ce mai frecventă a energiei regenerabile, în special a electricității, generată din surse regenerabile.

YouTube Thumbnail Combat climate change (Thumbnail)

Amprenta noastră CO2

Ne străduim să ne optimizăm propria amprentă de CO2. Pentru a ne evalua amprenta, folosim evaluări reprezentative ale ciclului de viață pentru toate categoriile de produse. De asemenea, evaluăm datele privind materiile prime și materialele de ambalare pe care le folosim, precum și operațiunile de transport.
În general, producția noastră reprezintă aproximativ un procent din amprenta noastră de carbon de-a lungul lanțului valoric. Aceasta include emisiile directe (Scope 1) și emisiile indirecte provenite din energia achiziționată (Scope 2). Majoritatea surselor directe sunt incineratoarele, de exemplu, pentru funcționarea cazanelor. Cu toate acestea, sursele mobile de combustie, cum ar fi motoarele vehiculelor, sunt, de asemenea, responsabile pentru emisiile Scope 1. Exemplele includ camioane, stivuitoare și alte vehicule. Energie achiziționată (Scope 2) include în primul rând energia electrică achiziționată, dar și aburul, încălzirea și răcirea.

Emisiile indirecte în cadrul lanțului nostru valoric (Scope 3) reprezintă aproape 99% din amprenta noastră operațională de CO2. Utilizarea produselor noastre reprezintă aproximativ două treimi, iar materiile prime și ambalajele aproximativ un sfert. Aici găsim cel mai mare potențial de reducere a emisiilor și de contribuție la protecția climei. Transportul produselor noastre și eliminarea/reciclarea reprezintă aproximativ 6% din emisiile noastre.

Amprenta operațională CO2 *

În mii de tone metrice de CO2/CO2 echivalent

Ambiția noastră: Ne propunem operațiuni pozitive din punct de vedere climatic până în 2030

Principalul nostru obiectiv de atenuare a schimbărilor climatice este pe propriile noastre locații și producție. Acesta este un domeniu în care ne-am stabilit termene ambițioase și obiective absolute de reducere. Pentru a face acest lucru, dorim să ne îmbunătățim continuu eficiența energetică și să utilizăm mai multă energie din surse regenerabile, în special electricitate și căldură.

Ne-am angajat să reducem emisiile de CO2 din Scope 1 și Scope 2 pe tona de produs cu 67% până în 2030 (față de anul de referință 2017). Încă urmărim obiectivul nostru intermediar de a reduce cu 65% amprenta de carbon a unităților noastre de producție până în 2025 (față de anul de referință 2010). Continuăm să ne străduim să furnizăm 100% din energia electrică achiziționată de care avem nevoie pentru producția din surse regenerabile până în 2030.

Pe baza progreselor noastre în aceste domenii și a experienței pe care am câștigat-o, am decis în 2021 să ne devansăm ambiția pentru 2040 cu zece ani: până în 2030, dorim să realizăm și să fim un echilibru pozitiv din punct de vedere climatic al emisiilor de gaze cu efect de seră în producția noastră (domeniile 1 și 2).

Pentru noi, pozitivitatea climatică în producția noastră înseamnă că ne propunem să furnizăm terților surplusul de energie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, de care Henkel nu are nevoie în scopuri proprii. În acest sens, vom evita emisiile provenite din propriile noastre activități și, de asemenea, vom permite terților să utilizeze energie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Implicare de-a lungul lanțului nostru valoric

În plus față de activitățile noastre din propriile noastre locații, ne propunem să ne valorificăm influența asupra domeniilor lanțului nostru valoric care sunt deosebit de relevante pentru emisiile de CO2.

Analiza noastră arată că faza de utilizare a produsului are cel mai mare impact asupra amprentei noastre de CO2, în special în zona/divizia bunurilor de consum. Produsele noastre sunt utilizate de milioane de ori pe zi în gospodării și procese industriale.. În consecință, obiectivul nostru este să colaborăm cu clienții, consumatorii și furnizorii noștri pentru a economisi 100 de milioane de tone metrice de CO2 în perioada de zece ani, din 2016 până în 2025. Pentru a realiza acest lucru, am dezvoltat un portofoliu de reducere a emisiilor de CO2 care poate fi utilizat ca bază pentru cuantificarea contribuțiilor exacte aduse de produse la reducerea emisiilor.

Multe dintre materiile prime pe care le folosim se bazează pe carbon, de exemplu agenții tensioactivi din detergenți și șampoane, rășinile din adezivi și materialele plastice pentru ambalare. Acestea eliberează CO2 atunci când sunt biodegradate sau arse. Prin urmare, intenționăm să înlocuim treptat carbonul fosil din materiile prime și ambalajele noastre cu carbon regenerabil, pe măsură ce ne îndreptăm spre un viitor eficient din punct de vedere al resurselor și neutru din punct de vedere climatic. În special, accentul se pune pe utilizarea carbonului din plante sau părți ale plantelor ca parte a biosferei regenerabile. Carbonul din aer și din deșeuri, cum ar fi materialele plastice, poate fi, de asemenea, utilizat ca sursă în viitor.

Vom stabili o traiectorie Net-Zero pentru emisiile noastre de-a lungul lanțului valoric

Obiectivele cheie ale lanțului valoric includ obiectivul nostru bazat pe știință de reducere a amprentei materiilor prime și a ambalajelor pe care le folosim pe tona de produs cu 30% până în 2030 (vs.  anul de referință 2017). O componentă a acesteia este strategia noastră de ambalare, deoarece emisiile de CO2 pot fi reduse prin utilizarea materialelor reciclate, de exemplu. Ca și în cazul obiectivului nostru privind producția, obiectivul nostru privind emisiile lanțului valoric (domeniul de aplicare 3) îndeplinește, de asemenea, criteriile inițiativei Science Based Targets pentru obiective ambițioase ale lanțului valoric, ceea ce înseamnă că este în conformitate cu cele mai bune practici.

Bazându-ne pe obiectivele noastre actuale SBTi pentru 2030 și pe ambiția noastră de a atinge un echilibru pozitiv din punct de vedere climatic în producția noastră până în 2030, vom încorpora "SBTi Corporate Net-Zero Standard" pentru a stabili o cale de reducere a emisiilor noastre Scope 3.

Acest standard include îndrumări, criterii și recomandări pentru companii pentru a stabili obiective net-zero bazate pe știință, în conformitate cu obiectivul de 1,5 grade al Acordului de la Paris.

Ne ajutăm clienții și consumatorii să își reducă amprenta de CO2

Produsele noastre sunt utilizate în milioane de gospodării și procese industriale în fiecare zi. În consecință, obiectivul nostru este să colaborăm cu clienții, consumatorii și furnizorii noștri pentru a economisi 100 de milioane de tone metrice de CO2 în perioada de zece ani, din 2016 până în 2025. Pentru a realiza acest lucru, am dezvoltat un portofoliu de reducere a emisiilor de CO2 care poate fi utilizat ca bază pentru cuantificarea contribuțiilor exacte aduse de produse pentru evitarea emisiilor (Scope 4).

Scopul nostru este de a ne ajuta clienții și consumatorii să economisească CO2 – de exemplu, prin spălarea la temperaturi mai scăzute sau prin trecerea la produse de îngrijire a părului care nu necesită clătite și, prin urmare, nu necesită încălzirea apei. Schimbările mici din viața de zi cu zi pot face o mare diferență și pot avea un efect pozitiv asupra climei.