Corporate Citizenship

Angajamentul social – sau corporate citizenship – reprezintă o parte importantă a responsabilității noastre ca și companie. Așa a fost încă de la înființarea companiei de către Fritz Henkel și este parte din valorile Henkel. 

Împreună cu angajații, foștii angajati, acum pensionari, clienții și consumatorii, Henkel și Fundația Fritz Henkel pot sprijini acum cauze și proiecte sociale din întreaga lume. Împreună, susțin activități din zone diverse, precum nevoi sociale, educație și știință, sport și sănătate, artă și cultură și mediu.

Patru domenii de interes

Corporate Volunteering

Susținem implicarea angajaților și a pensionarilor în acțiuni de voluntariat social sub umbrela inițiativei “Make an Impact on Tomorrow”.

Parteneriat social

Susținem initiative sociale în locațiile Henkel din întreaga lume.

Brand Engagement

Pe lângă acțiunile sociale la nivel corporate, mărcile noastre sunt implicate, la rândul lor, în parteneriate și inițiative sociale, în întreaga lume.

Ajutor de urgență

În cazul unor calamități, Henkel răspunde prompt și pragmatic, furnizând ajutor prin Fundația Fritz Henkel ("Fritz Henkel Stiftung"), oriunde este nevoie în lume.

Pentru informații suplimentare consultați Raportul de Sustenabilitate/ Sustainability Report (în limba engleză).

Corporate Citizenship în România

Henkel Romania îşi desfăşoară activitatea după principiile dezvoltării durabile, urmărind menţinerea unui echilibru între obiectivele sale de natură economică, ecologică şi socială. Astfel, în calitate de membru responsabil al societăţii româneşti, Henkel Romania este implicată activ în sponsorizarea mai multor proiecte culturale, ecologice, activităţi sociale și caritabile, sportive şi proiecte educative. 

Henkel a fost prima companie privată din România care a desfăşurat un amplu program ecologico-educational în Delta Dunării (lansat în 2004, la aniversarea a 10 ani în România), inclusiv în şcolile din zonă şi prima companie din România care a derulat un program naţional de igienă, “Henkel în Şcoli”, în peste 100 de şcoli din 26 de oraşe, în perioada 2000-2004.

În 2014, Henkel Romania a aniversat 20 de ani prin campania “Ne pasă de valorile românești”, desfășurând o serie de activități strategice și parteneriate menite să recunoască, să susțină și să promoveze valori românești autentice. Astfel, compania a susținut proiecte-cheie din domeniile – mediu & ecologie – Delta Bucureștiului-Văcărești, apoi artă & cultură – Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, susținând tinerii artiști români iar în zona de educație-social, susținerea talentelor /tinerii designeri talentați de la UAD Cluj, premianții de la Centrul de Zi Petrila, proiecte MIT dedicate copiilor și adolescenților, campanie de promovare a învățământului profesional pentru muncitorii din sectorul construcții (sub titlul “Academia profesioniștilor în finisaje”).

Mai jos găsiți detalii despre cele mai importante proiecte și campanii derulate de la înființarea companiei, din domeniile social, mediu, sănătate, educație și cultură.

  • Social | Proiecte sociale
  • Mediu | Protecţia mediului înconjurător
  • Educație | Proiecte educative
  • Sport | Educație pentru un stil de viață sănătos
  • Cultură & Artă

În calitate de membru responsabil al societății românești, Henkel s-a implicat permanent și continuu în acțiuni de sponsorizare a proiectelor unor centre sociale, asociații caritabile și ONG-uri, spitale (Fundeni din Bucureşti, Filantropia Craiova, Sf. Sofia din Sebeş), cămine pentru copiii şi bătrâni, sau, în mod direct, a unor familii cu probleme, atât cu ocazia unor sărbători importante cât și în mod curent, prin oferirea de produse, în funcție de nevoile acestora, de la detergent și produse de curățat, până la produse cosmetice și de igienă personală și adezivi.

Proiecte MIT în România
Sub umbrela MIT (Make an Impact Tomorrow), Henkel acordă sprijin material si financiar unor importante proiecte sociale din toată lumea, proiecte în care sunt angrenați angajații Henkel, ca voluntari. Începând cu anul 2000, România a fost extrem de activă în ceea ce privește proiectele MIT (Make an Impact Tomorrow), primul vizând sprijinirea Centrului de Zi pentru Copiii din Petrila, cel mai longeviv proiect CSR al companiei.

Ajutor în caz de calamități
De-a lungul anilor, cu ocazia unor calamități naturale, de ex. inundații – Henkel Romania, cu ajutorul asociației Societatea Națională de Cruce Roșie din România, a donat victimelor inundatiilor, produse de curățenie și de igienă personală.

Exemplul cel mai recent – Henkel Romania a contribuit la eforturile locale de luptă împotriva Covid-19, încă din prima fază a pandemiei (în aprilie 2020) donând în total 650.000 lei, în bani și produse. Astfel, 290.000 lei au fost donați către Societatea Națională de Cruce Roșie din România, fondurile urmând a fi folosite pentru achiziționarea de echipamente medicale și de protecție pentru spitale, cadre medicale și voluntarii implicați în acțiunile de combatere Covid-19 și sprijinirea populației. Pe lângă suportul financiar, compania a donat și produse de igienă personală și de uz casnic, respectiv 38.000 bucăți următoarelor asociații și ONG-uri: Zâmbete Colorate, Home and Hopes for Children, #Ajutor Spitale, Asociația Magic și Societatea Națională de Cruce Roșie din România.

Mai mult decât atât, la sfârșitul anului 2020, divizia Laundry & Home Care a organizat o amplă campanie de donații de produse (detergent și produse pentru îngrijirea locuinței din mărcile Persil, Pur, Bref și Clin). Campania de donații a fost realizată prin intermediul a 6 ONG-uri: Sister, Earth’s angels, Pavel, Orfelinatul Pinocchio, Mia’s children, Inima Copiilor. Adițional, am oferit pachete cu mâncare copiilor bolnavi de cancer internați la Institutul Fundeni București, prin intermediul asociației Pavel. 

Campania a fost continuată în 2021, cu donații de produse către asociația Casa Bună, ai căror beneficiari sunt familii foarte sărăce din zona Ferentari, București). Valoarea totală a donațiilor de produse (în perioada dec.2020-iunie 2021) s-a ridicat la aproximativ 170.000 EUR (cca.830.000 lei).

În anul 2004, cu ocazia aniversării a 10 ani, Henkel Romania a lansat un amplu proiect de colectare selectivă şi valorificare a deşeurilor din Rezervaţia Biosferei Deltei Dunării, intitulat ”Împreună pentru o Deltă curată!”, derulat în parteneriat cu Administrația Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD). Campania a inclus donaţii de echipamente (prese pentru PET-uri, pubele etc) dar şi campanii de educare a turiştilor şi localnicilor, donaţii de carte pentru şcolile din Rezervaţia Biosferei Delta Dunării şi tabere ecologice, toate acţiunile fiind derulate pe parcursul a trei ani, 2004-2006. Apoi, în 2006, Henkel Romania a donat şcolilor din Delta Dunării cărţi şi alte materiale didactice pentru biblioteci, ajutând la refacerea fondului de carte al acestora.

Din anul 2007 compania a decis sa extindă proiectul ecologic la întreg bazinul Dunării sub umbrela “Împreună pentru o Dunăre curată”, cu scopul de a stabili o puternică reţea de şcoli din localităţi dunărene în vederea implicării lor în proiecte educative şi ecologice, având ca principal obiectiv protejarea fluviului Dunărea şi a Deltei Dunării. 

Cea mai importantă activitate desfăşurată sub umbrela “Împreună pentru o Dunăre curată” a fost “Poliţia Verde a copiilor”, în care s-au “înrolat” elevi din 22 de şcoli aflate în localităţi dunărene, cu rezultate şcolare excepţionale, pasionaţi de ecologie. Scopul principal al inițiativei l-a reprezentat constituirea unei reţele de mici prieteni ai Dunării în scopul realizării de acţiuni de ecologizare şi educare a populaţiei şi turiştilor din localităţi aflate pe cursul Dunării şi din Delta Dunării. În anul următor, proiectul a fost extins, astfel încât la finalul anului 2008 a ajuns să cuprindă elevi din toate şcolile din localitãţile Dunãrene de pe teritoriul României. Proiectul a fost derulat cu ajutorul partenerilor – asociaţiile “Salvaţi Dunãrea şi Delta” în 2007 şi “Mai Mult Verde” în 2008.

“Harta Şcolilor Verzi din România”, prima hartă a inițiativelor școlare ecologice
Proiectul iniţiat în anul 2009, în colaborare cu Centrul de Consultanţă Ecologică Galaţi şi sprijinit de Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, s-a dorit a fi prima bază de date completă cu proiecte şcolare ecologice, campania având ca obiective identificarea, premierea şi promovarea tuturor proiectelor de ecologie derulate în şcolile din România în perioada 2006-2009, fie că este vorba despre activităţi de cunoaştere, protejare a mediului înconjurător sau de implicare în comunitate. 

În final, Harta Verde a cuprins 272 de şcoli cu 286 de proiecte ecologice, atât din mediul urban (99) cât şi rural (73), dintre care 153 sunt şcoli primare şi gimnaziale, 58 de licee şi colegii, 54 de grupuri şcolare, patru şcoli de arte şi meserii, trei Cluburi ale elevilor şi grupuri ale Palatului Copiilor şi o şcoală specială. Proiectul a evidențiat faptul că 50% din proiectele înscrise au fost susţinute prin finanţări proprii, sponsorizări şi fonduri locale, temele principale fiind biodiversitatea, dezvoltarea durabilă, protejarea resurselor de apă, reciclarea şi colectarea deşeurilor. Cel mai Verde judeţ al României (din prisma numărului de şcoli înscrise) a fost Sibiul, cu 24 de şcoli cuprinse în Harta Şcolilor Verzi. Titlul de “Cea mai Verde Şcoală” a mers către Colegiul Tehnic “Ştefan Bănulescu” din Călăraşi, care s-a distins prin numeroase proiecte şi campanii de cunoaştere şi protejare a mediului. Premiul oferit de Henkel Romania a constat dintr-o excursie cu tematică ecologică în Austria, planificată în colaborare cu organizaţia parteneră la nivel internațional – “die Umweltberatung Lower Austria”. Obiectivul a fost realizarea unui schimb de informaţii şi experienţă între elevii şcolii din Călăraşi şi Eco-Şcoli din Austria care dezvoltă programe similare de protejare şi conservare a mediului în cadrul comunităţii.

Componenta educație se regăsește în toate proiectele de responsabilitate socială ale companiei, fie că vorbim despre proiecte de mediu, de cultură și artă, sportive sau sociale. Numai prin adăugarea componentei „educație” putem asigura o schimbare semnificativă și pe termen lung a mentalității și a comportamentului.

Educație & Igienă – credem în igienă și curățenie igienică, care ar trebui să fie la dispoziția tuturor, indiferent de statutul social. Henkel Romania are o experiență bogată și expertiză în domeniu.

Primul proiect de anvergură – “Henkel în școli”, s-a desfășurat în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, în perioada 2000-2004. A constat în susținerea unor lecții de igienă corporală pentru copiii din ciclul primar și a unor lecții de igiena hainelor și a casei pentru elevii din ciclul gimnazial. Acesta a fost unul dintre primele proiecte de educație derulate în școlile din România, ca activități extra-curiculare. În cei 4 ani au fost susținute lecții de igienă în peste 100 de școli, acoperind atât ciclul primar cât și pe cel gimnazial și au fost vizitate 26 orașe din România. Valoarea totală a investiției a fost de cca 220.000 EUR.

Programul “Sustainability ambassadors” (Ambasadorii Sustenabilității) – în România
Angajații diviziei Laundry & Home Care au predat, cu mult succes, în perioada 2013-2015, ore de sustenabilitate în școli primare din București și din principalele orașe ale tării, pentru promovarea principiilor dezvoltării durabile în rândul elevilor din clasele primare.

De-a lungul anilor și divizia Adezivi Henkel Romania s-a implicat activ în educaţie prin numeroase programe de pregătire profesională destinate specialiștilor în construcții, majoritatea acestora derulându-se sub umbrela “Academiei Tehnice Henkel”.

Henkel Romania a sprijinit întotdeauna campanii și proiecte care promovează un stil de viață sănătos, sportul și mișcarea. Ca exemple, menționăm campania “Sport pentru Viață”, inițiată de Gabi Szabo și sprijinită de Henkel în perioada 2006-2008. Apoi, colaborarea cu Federația Română de Handbal (FRH), pentru susținerea echipei naționale feminine de handbal sub umbrela “Persil Trăiește Performanța”, colaborarea continuând și în prezent cu diverse campanii, ultima fiind susținută de marca Fa, din portofoliul diviziei Beauty Care (campanie promoțională pentru donații de echipament sportiv).

În plus, de-a lungul anilor, Henkel Romania a susținut nenumărate proiecte, campanii, cluburi și asociații sportive, sub marca Henkel sau sub diverse alte mărci din portofoliul celor trei divizii.

Cel mai recent exemplu de promovare a stilului de viată sănătos îl constituie Programul de Sănătate pentru angajații Henkel Romania, derulat pe parcursul a trei luni, aprilie-iunie 2021. Sănătatea angajaților reprezintă o prioritate pentru compania Henkel, de aceea programul a fost dedicat în exclusivitate angajaților, fiind structurat în 3 module & trei domenii de interes: “Relaxare – Reîncărcare – Reechilibrare”. Programul a fost inspirat de angajați si creat special pentru ei, în contextul pandemiei și necesității lucrului la distanță.

Programul a debutat pe 6 aprilie, în avanpremiera Zilei Mondiale a Sănătății/ World Health Day (editia 2021 s-a desfășurat sub umbrela “Building a fairer, healthier world”). 

Programul a oferit o paletă largă de exerciții, cu diverse formate, din domenii diferite, începând cu exercitii energetice, sfaturi și recomandări pentru echilibru și armonie (zona Feng Shui) – gândite ca “o pauză de reîncărcare a bateriilor”, până la exerciții fizice gen circuit, de tip HIIT, adică “high intensity interval training”, și apoi, sfaturi și recomandări din zona de nutriție și stil de viață sănătos (ghid de nutriție dezvoltat împreună cu un expert nutriționist).

De-a lungul anilor, Henkel Romania s-a implicat activ în spijinirea evenimentelor culturale românești, prin proiecte care promovează valorile locale. Cel mai cunoscut proiect al companiei din această zona este “Premiul Henkel pentru Artă” (Henkel Art Award), o competiție dedicată artiștilor contemporani din 29 de țări din Europa Centrală și de Est, al cărei prim câștigător a fost binecunoscutul şi apreciatul artist român Dan Perjovschi, care astăzi are expoziții în cele mai mari muzee și galerii de artă contemporană din lume.

Alte exemple ar fi colaborarea cu Galeria de Artă contemporană Bruckenthal din Sibiu, sprijinirea festivalului de Teatru de la Sibiu (în anul aniversar 2014), diverse colaborări cu artiști și curatori din zona artei contemporane (din București, Cluj Napoca și Sibiu), dar și din zona teatru – susținerea mai multor spectacole si evenimente teatrale de prin rang.