Strategie

Crearea de mai multă valoare pentru clienți și consumatori, pentru comunitățile în care activăm și pentru companie – în paralel cu reducerea amprentei noastre asupra mediului. Aceasta este ideea de bază a strategiei noastre de sustenabilitate și a obiectivelor asociate acesteia.

Pentru mult timp, creșterea și consumul de resurse au fost legate și era imposibil de atins o dimensiune fără cealaltă. Creșterea populației și a nivelului de trai, au presupus folosirea din ce în ce mai multor resurse. În condițiile în care populația globală va atinge nouă miliarde în anul 2050, această tendință nu pare să se schimbe prea curând. Consumul de resurse se va accelera în următoarele decade iar resursele naturale precum combustibilii fosili și apa sunt consumate într-un ritm mult mai rapid decât capacitatea planetei de regenerare a acestora.

Aceste provocări oferă șansa de a inova pentru a produce mai mult cu mai puțin – cheia succesului sustenabil. Avem nevoie de soluții care permit oamenilor să trăiască decent folosind din ce în ce mai puține resurse materiale. Aceasta este ideea de bază a strategiei de sustenabilitate Henkel și încercăm să găsim noi modalități de creștere și îmbunătățire a calității vietii fără a folosi prea multe resurse. Compania dorește să îmbunătățească produsele și soluțiile sale prin inovații și soluții inteligente (“smart thinking”) – pentru a crea mai multă valoare cu o amprentă ecologică mai redusă.

Valoare & Definiție

De trei ori mai eficienți până în anul 2030

Contribuția noastră în șase zone de interes

focal areas

focal areas

De-a lungul lanțului valoric ne concentrăm activitățile în șase zone de interes ce reflectă provocările din zona dezvoltării sustenabile în ceea ce privește operațiunile companiei. Combinarea inovațiilor cu generarea de mai mult cu mai puțin reprezintă cheia pentru o dezvoltare durabilă, care nu compromite calitatea vieții. Pentru a genera progres de-a lungul lanțului valoric prin produsele și tehnologiile noastre, ne concentrăm asupra unor zone -cheie pe care le-am grupat în două arii: “mai multă valoare” și “amprentă redusă”. Pentru a ne îndeplini obiectivele strategice, ambele arii trebuie să fie omniprezente în mintea și acțiunile zilnice ale angajaților companiei spre a fi apoi încorporate în procesele noastre.

Zonele noastre de interes sunt împărțite în două arii: “mai multă valoare” și “amprentă redusă”. Ne propunem să creștem valoarea creată în zonele “progres social”, “siguranță și sănătate” și “performanță”. În zonele “energie & climă”, “materiale & deșeuri” și “apă & apă reziduală”, ne propunem să reducem în continuare resursele pe care le folosim și, în acest fel, să reducem amprenta operațiunilor și a produselor noastre.

Ce ne propunem să realizăm până în 2030

Obiectivul nostru pe 20 ani, pentru 2030 este triplarea valorii generate pentru amprenta aferentă operațiunilor, produselor și serviciilor companiei. Pentru atingerea acestui obiectiv, de a deveni de trei ori mai eficienți până în 2030, va trebui să ne îmbunătățim eficiența, în medie, cu 5-6 procente în fiecare an. Obiectivele pentru 2011– 2015 au fost atinse - îmbunătățirea relației dintre valoarea generată și amprenta noastră cu 38% per total, și o creștere a eficienței cu 64% în 2020.

Obiectivele noastre intermediare reprezintă repere importante în drumul nostru către atingerea obiectivului de a deveni de 3 ori mai eficienți în 2030. Astfel, dorim să ne îmbunătățim performanța și ne-am stabilit obiective intermediare pentru 2025:

Generăm mai multă valoare...

... cu amprentă redusă

Realizările noastre

În ultimii ani, am făcut progrese semnificative către atingerea obiectivelor intermediare 2020 (anul de bază: 2010). La sfârșitul acestei perioade strategice, ne-am atins și chiar depășit obiectivele referitoare la emisiile de CO2, deșeuri și siguranță ocupațională.