Inițiative și Parteneriate

Așteptările în ceea ce privește responsabilitatea socială și față de mediu se schimbă în permanență. De aceea, pentru a se asigura că furnizează soluții la cele mai importante provocări, companiile se bazează pe un dialog deschis cu comunitățile, furnizorii, clienții și multe alte grupuri de interes (stakeholderi).

Initiatives-and-partnerships-2
customer-loading-washing machine

Implicarea generației viitoare

Din ce în ce mai multe initiative sunt lansate pentru a încuraja consumatorii moderni să își schimbe obiceiurile. Este însă la fel de important să ne gândim și la generațiile următoare. De aceea, activitățile educative care promovează un comportament sustenabil și de conștientizare a provocărilor legate de protecția mediului și a planetei câștigă din ce în ce mai mult teren. De exemplu, inițaitiva Henkel Forscherwelt (“lumea cercetătorilor”), încurajează copiii să descopere și să exploreze lumea științei prin joacă. Programul internațional include elemente teoretice și practice pentru copiii din clasele primare, încorporând elemente de cercetare din experiența companiei, explorând și aspecte legate de sustenabilitate.

Puterea oamenilor

Henkel îi încurajează pe cei 53.000 angajați să contribuie la dezvoltarea durabilă. De exemplu prin participarea acestora la Sustainability Ambassador program – cel mai mare program de training global din istoria companiei. Peste 50.000 angajați Henkel au fost pregătiți în domeniul sustenabilității din anul 2012. Ei împărtășesc acum cunoștințele lor în multiplele locații globale, cu clienți, furnizori și alți parteneri. Ei contribuie, de asemenea, la eforturile de educare a următoarelor generații în domeniul sustenabilității, organizând lecții deschise la sediile școlilor primare din toată lumea. Până la sfârșitul anului 2020, am atins circa 175.000 copiii din clasele primare din 54 de țări.

Discuții, angajament, implicare

La Henkel abordarea sustenabilității este influențată de interacțiunile cu grupurile de interes (stakeholder-ii nostri). Suntem convinși că o discuție deschisă, un dialog permanent cu toate grupurile care au un interes în activitatea noastră ne ajută să rămânem concentrați asupra celor mai importante provocări. Prin comunicare directă, prin participare la inițiative multi­stakeholder și prin sprijinirea platformelor de dialog, dorim să împărtășim din experiența noastră și din cunoștințele noastre și să integrăm tot ce am învățat în produsele, serviciile și activitățile noastre. Vrem să înțelegem nevoile grupurilor de interes și de aceea le ascultăm.

Dialog cu grupurile de interes (stakeholder-i)

Pentru Henkel, schimbul de păreri, opinii, idei cu gupurile de interes și grupurile sociale reprezintă un element esential din abordarea domeniului sustenabilității. Aceasta etse motivul pentru care suntem activi pe atatea platforme de dialog și inițiative care susțin și promovează diverse zone și subiecte legate de sustenabilitate.

Acest schimb deschis oferă o bază de înțelegere reciprocă și o oportunitate pentru comunicarea și promovarea deciziilor de business. În același timp, dialogul reprezintă o sursă de noi idei și are o importantă contribuție la managementul inovației, la managementul riscului și reprezintă baza pentru dezvoltarea ulterioară a strategiei noastre de sustenabilitate și a modului de raportare a progresului.

Vom continua să dialogăm deschis și continuu cu clienții, consumatorii, furnizorii, angajații, acționarii noștri, comunitățile locale, agențiile de rating și analiști, autorități guvernamentale, organizații non-guvernamentale (ONG-uri), politicieni, mediul academic și cercetători/ oameni de știință.