Procesul de conformare privind avertizorul de integritate și Linia de asistență pentru conformitate

Comportamentul etic și conform este cea mai mare prioritate pentru Henkel, angajații proprii și părțile interesate ale acesteia. Acesta include conformarea strictă cu legile de la nivel mondial privind avertizorul de integritate. Este foarte important pentru noi să identificăm potențialele abateri și să luăm toate măsurile adecvate pentru a preveni încălcările. Așadar, se solicită angajaților și părților interesate ale Henkel să raporteze orice potențială abatere.

Această procedură se adresează următoarelor persoane, denumite în continuare „avertizori de integritate”: 

(i) angajați și foști angajați ai Henkel Romania S.R.L. și Henkel Romania Operations S.R.L. (Companiile); 

(ii) orice persoană care lucrează sub supravegherea și îndrumarea Companiilor sau a subcontractanților și furnizorilor Companiilor;

(iii) persoane al căror raport de muncă nu a început încă și care fac sesizări de încălcări ale legii obținute în timpul procesului de recrutare sau a altor negocieri precontractuale;

(iv) participanții la activități de stagiu de practică (internship) și/sau programe de stagiu de practică organizate de Companii în calitate de partener de stagiu și/sau organizație gazdă.

Companiile vor analiza detaliat toate mesajele, printr-un proces echitabil, asigurându-se că drepturile persoanelor care raportează, precum și drepturile persoanelor implicate, sunt respectate și toate informațiile sunt tratate cu cea mai mare confidențialitate. Avertizorii de integritate care raportează cu bună-credință potențiale abateri vor fi protejați, orice fel de represalii împotriva lor nu vor fi tolerate.

Această procedură asigură menținerea unui mediu în care avertizorii de integritate să poată raporta cu bună-credință orice fapte care implică încălcări ale legii, cu certitudinea că sesizările vor fi tratate cu seriozitate de către Companii.

Această procedură este în conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 67/2023.

Această procedură nu va fi utilizată pentru a depune plângeri/petiții în legătură cu relațiile individuale de muncă. Pentru astfel de cereri, se va utiliza „Procedura de soluționare a cererilor sau reclamațiilor individuale ale salariaților” inserată în Anexa nr. 20 a Regulamentului Intern al Henkel Romania S.R.L. și în Anexa nr. 22 a Regulamentului Intern al Henkel Romania Operations S.R.L..

Următoarele informații rezumă procesele de avertizare în cadrul Henkel:

Ce se poate raporta.

Codul de conduită, Valorile, Angajamentele conducerii și celelalte Standarde interne ale Henkel descriu nivelul ridicat de așteptări față de propriul nostru comportament și conduita noastră în afaceri, precum și față de părțile interesate. Orice potențială încălcare a acestor repere, inclusiv orice nerespectare a legislației aplicabile, poate fi raportată.

Cum se raportează.

Raportul poate fi redactat în limba engleză sau în limba română, în mod anonim sau cu datele de identificare ale avertizorului de integritate. Va fi necesar ca avertizorul de integritate să furnizeze cât mai multe informații detaliate și indicii cu privire la nerespectarea legii, pentru a permite persoanei desemnate să examineze în mod corespunzător raportul. Astfel, raportul va cuprinde cel puțin următoarele elemente:

  • nume și prenume, detalii de contact ale avertizorului de integritate (opțional);
  • contextul profesional în care au fost obținute informațiile; 
  • persoana vizată (care se presupune că a încălcat/încalcă sau va încălca legea), dacă este cunoscută, sau informații utile pentru identificarea persoanei vizate (de exemplu, funcția sa/departamentul/divizia unde lucrează); 
  • descrierea detaliată a faptei care poate constitui o încălcare a legii; 
  • dovezi în sprijinul raportului; 
  • data și semnătura (opțional).

Prin excepție de la prevederile alineatului precedent, rapoartele care nu includ numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează și se soluționează în măsura în care conțin indicii referitoare la încălcarea legii.

Unde se depune raportului. Canale multiple de raportate la Henkel.

Avertizorilor li se oferă diverse canale pentru a raporta potențialele abateri.

  • Desigur, angajații pot apela la superiorii lor, departamentul de Resurse umane sau cel de Conformitate/Juridic pentru a-și exprima îngrijorările, a primi sfaturi și a raporta potențialele abateri.
  • Organizația de conformitate a Henkel, mandatată de Conducerea Henkel să gestioneze în mod responsabil toate rapoartele către grup, poate fi contactată 
    • prin email (compliance.office@henkel.com sau ioana.ionescu@henkel.com);
    • prin întâlnire directă cu persoana desemnată, Ioana Ionescu – Reprezentant pentru probleme de conformitate, la sediul Companiilor;
  • Dacă avertizorul de integritate solicită ca raportul să fie făcut în prezența persoanei desemnate, persoana desemnată va întocmi un raport. În cazul în care avertizorul de integritate nu își dă acordul prin semnarea raportului, persoana desemnată va îndruma avertizorul de integritate să depună raportul în scris, prin e-mail, prin poștă sau prin curier rapid, în conformitate cu această procedură.
    • prin poștă sau prin curier rapid, către sediul Companiilor: strada Ioniță Vornicul nr. 1-7, sector 2, București, România, în atenția persoanei desemnate; prin formular online, și în mod public sau anonim prin  Liniile de asistență pentru conformitate ale Henkel (codurile pentru contact și acces prin telefon sunt prezentate mai jos): 
  • prin telefon la 0800894540 – cod de acces 54860; 
    Linia de asistență este disponibilă non-stop, de luni până duminică. Linia de asistență este operată de People Intouch BV, o companie independentă cu sediul în Țările de Jos, care va înregistra conversația, o va transcrie în integralitate, cu acuratețe și respectând confidențialitatea și o va transmite spre rezolvare persoanei desemnate în termen de o zi lucrătoare de la înregistrarea conversației. Odată transcrisă conversația, aceasta va fi ștearsă din sistem. În cazul în care avertizorul de integritatea nu este de acord cu transcrierea sau înregistrarea convorbirii, avertizorul de integritatea va fi instruit să transmită raportul în scris, prin e-mail, poștă sau curier, în conformitate cu această procedură.
  • online la https://www.speakupfeedback.eu/web/ntvoru/ro – cod de acces 54860.
    Avertizorii de integritatea care fac sesizări cu privire la companii Henkel din România și care preferă să nu implice organizația pentru Conformitate a Henkel din cadrul Henkel AG & Co. KGaA și/sau manageri locali de Conformitate ai acesteia, pot să transmită rapoartele către un avocat public extern, care este o parte terță desemnată, independentă de organizația Henkel și supusă obligației păstrării secretului profesional [link către website: avocat public].
    Partea terță desemnată la nivelul Companiilor este Christian Heuking. Avertizorii de integritate pot transmite rapoarte în limba engleză către partea terță desemnată utilizând următoarele canale interne:
    • prin e-mail la mail@hvc-strafrecht.de; 
    • prin telefon la 0211 - 44 03 57 70 sau prin fax la 0211 - 44 03 57 77.

Partea terță desemnată va înregistra conversația, o va transcrie în integralitate, cu acuratețe și respectând confidențialitatea. Odată transcrisă conversația, aceasta va fi ștearsă.

În cazul în care avertizorul de integritatea nu este de acord cu transcrierea sau înregistrarea convorbirii, avertizorul de integritatea va fi instruit să transmită raportul în scris, prin e-mail, poștă sau curier, în conformitate cu această procedură.

Partea terță desemnată va efectua toate investigațiile preliminare necesare și va transmite raportul împreună cu rezultatele investigațiilor și propunerile sale persoanei desemnate, Ioana Ionescu – Reprezentant pentru probleme de conformitate. 

Persoana desemnată va prelua raportul, îl va consemna în registrul păstrat în format electronic de către Companii, poate realiza propriile investigații și va soluționa raportul conform acestei proceduri.

  • În cele din urmă, Henkel recunoaște pe deplin faptul că, în România, avertizorii de integritate pot să se adreseze pentru raportare direct autorităților publice, prin canalele externe de raportare oferite prin Legea nr. 361/2022, de exemplu, adresând raportul către:

    a) autorități și instituții publice care, potrivit prevederilor legale speciale, primesc și soluționează sesizări de încălcări ale legii în domeniul lor de competență;
    b) Agenția Națională de Integritate (A.N.I.);
    c) alte autorități și instituții publice spre care Agenția Națională de Integritate (A.N.I.) poate înainte rapoartele pentru soluționare.

Accesul la și procesarea rapoartelor de la avertizorii de integritate.

Henkel va trata orice raport depus de un avertizor de integritate cu cea mai mare atenție, celeritate și confidențialitate, respectând în totalitate legile de păstrare a confidențialității aplicabile. Aceasta include respectarea unui principiu strict al limitării accesului la informații, adică doar organizația pentru Conformitate a Grupului Henkel (de la nivel local și nivel global) și, după caz, alte departamente relevante pentru investigație și investigatori profesioniști/auditori externi vor avea acces la raport, vor desfășura investigații și vor urmări situația.

Procesul va fi înregistrat și documentat în mod corespunzător.

Rapoartele sunt consemnate de către persoana desemnată într-un registru ținut în format electronic, care trebuie să cuprindă data primirii raportului, numele și prenumele (dacă sunt disponibile), datele de contact ale avertizorului de integritate (dacă este disponibil), subiectul raportul și modalitatea de soluționare.

Persoana desemnată trebuie să țină o evidență a tuturor rapoartelor primite timp de 5 ani, sub rezerva cerințelor de confidențialitate. Aceasta va lua toate măsurile necesare pentru a se asigura că nicio altă persoană nu are acces la rapoartele primite sau la înregistrările acestora.

Obligația de păstrare a confidențialității este obligatorie chiar dacă raportul este primit în mod eronat de o persoană din cadrul Companiilor, alta decât persoana desemnată. În acest caz, raportul se transmite imediat persoanei desemnate.

Avertizorul de integritate care a înregistrat un raport anonim prin Linia de asistență pentru conformitate a Henkel va primi un număr de înregistrare a raportului în sistem. Persoana desemnată va transmite avertizorului de integritate anonim, utilizând numărul raportului, prin canalul intern utilizat de avertizorul de integritate, după caz, confirmarea primirii raportului, solicitarea de a furniza informații suplimentare și modalitatea de soluționare a raportului. 

Investigațiile se bazează pe principiul echității procesuale, obiectivității, urmate de o decizie imparțială, în timp ce toate persoanele implicate sunt prezumate nevinovate, până la dovedirea unei abateri.

Henkel reacționează cu fermitate la abaterile identificate, aceasta putând include, printre altele, măsuri disciplinare adecvate împotriva celor care le comit. Dacă este cazul, Henkel poate implica autoritățile publice și procuratura. Pe baza faptelor investigate, organizația pentru Conformitate a Grupului Henkel (de la nivel local și nivel global) ia de obicei o decizie asupra cazului și măsurilor corespunzătoare, în acord cu managerii diviziilor respective.

Răspuns către și protejarea avertizorilor de integritate.

Avertizorii de integritate vor primi un răspuns cât mai curând posibil. Ca abordare generală, va exista o confirmare de primire în termen de șapte zile de la recepționarea oricărui raport, precum și o concluzie sau o actualizare  asupra cazului în termen de trei luni.

Persoana desemnată/partea terță desemnată va menține legătura cu avertizorul de integritate și poate solicita să i se furnizeze informații suplimentare.

În termen de 3 luni de la data confirmării de primire transmise avertizorului de integritate, persoana desemnată îl/o va informa cu privire la stadiul măsurilor luate, precum și ori de câte ori apar evoluții în cursul acțiunilor ulterioare, cu excepția cazului în care informarea avertizorului de integritate ar putea pune în pericol progresul lor.

Persoana desemnată va informa conducerea Companiilor cu privire la închiderea/soluționarea sau actualizarea cazului.

În conformitate cu legile aplicabile, răspunsul trebuie să țină cont de păstrarea confidențialității și drepturile la confidențialitate ale tuturor persoanelor implicate.

Nu există toleranță în organizația noastră pentru orice tip de represalii și vom proteja pe oricine raportează cu bună-credință, chiar dacă o îngrijorare se dovedește a fi nefondată.

Protecția datelor

Pentru rapoarte către organizația pentru Conformitate a Grupului Henkel, vă rugăm să consultați Declarația privind protecția datelor a Henkel AG & Co. KGaA, Henkel Romania S.R.L. și Henkel Romania Operations S.R.L.. Pentru rapoarte către avocatul public, este valabilă declarația privind protecția datelor de pe website-ul respectiv.  

Prevederi finale

Prevederile acestei proceduri vor fi aplicate conform cadrului legal: Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 67/2023, a cărei revizuire ulterioară se va reflecta în mod corespunzător în conținutul procedurii.

 

CountryPhone instructions

Access Code

Webservice URL
AlgeriaNumber: +213 983 29 93 38 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
ArgentinaNumber: +54 11 2039 7280 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
AustraliaNumber: +61 2 8284 6262 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
AustriaFreephone: +43 0800 909 683

126179

https://henkel.speakup.report/external
BelarusFreephone: +375 8 820 0491 0089

126179

https://henkel.speakup.report/external
BelgiumFreephone: +32 0800 89 326

126179

https://henkel.speakup.report/external
Bosnia and HerzegovinaNumber: +387 70 330 093 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
Brazil

Freephone: +55 40033316

Number: +55 (11) 4700 8838 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
BulgariaFreephone: +359 008002100645

126179

https://henkel.speakup.report/external
CanadaNumber: 1-888-662-7878

-

https://www.henkelethics.com 
ChileNumber: +56 22 483 5917 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
ChinaCountry wide number with no supplier restriction: +86 400 120 1842 Call charged at local rate.

126179

https://henkel.speakup.report/external
ColombiaNumber: +57 601 242 1247 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
Costa RicaNumber: +506 4036 0350 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
CroatiaFreephone: +385 0800 7745

126179

https://henkel.speakup.report/external
CyprusFreephone: +357 800 91142

126179

https://henkel.speakup.report/external
Czech RepublicFreephone: +420 800 050 833

126179

https://henkel.speakup.report/external
DenmarkNumber: +45 43 31 09 61 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
Dominican RepublicNumber: +1 (829) 947 1996 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
EgyptFreephone: +20 0800 000 0083

126179

https://henkel.speakup.report/external
EstoniaNumber: +372 609 3008 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
FinlandFreephone: +358 0800 392 912 

126179

https://henkel.speakup.report/external
FranceFreephone: +33 080 554 3753

126179

https://henkel.speakup.report/external
GeorgiaFreephone: +995 1800 008 013

126179

https://henkel.speakup.report/external
GermanyFreephone: +49 0800 1818 952

126179

https://henkel.speakup.report/external
GreeceFreephone: +30 0080 0441 45924 Can only be connected by Cosmote mobile and OTE landline

126179

https://henkel.speakup.report/external
GuatemalaNumber: +502 2302 8459 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
Hong KongNumber: +852 3019 4193 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
HungaryFreephone: +36 06 809 845 89

126179

https://henkel.speakup.report/external
IndiaFreephone: +91 0008 0005 03159

126179

https://henkel.speakup.report/external
IndonesiaNumber: +62 21 8063 0074 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
IrelandFreephone: +353 1800 800 636

126179

https://henkel.speakup.report/external
IsraelNumber: +972 3374 1225 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
ItalyFreephone: +39 800 147 694

126179

https://henkel.speakup.report/external
JapanNumber: +81 3 6627 0734 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
JordanFreephone: +962 0800 23801 No mobile access

126179

https://henkel.speakup.report/external
KazakhstanNumber: (+7) 8 7273574582 Call charged at local rate; No mobile access

126179

https://henkel.speakup.report/external
KenyaNumber: +254 20 765 0957 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
Korea, the Republic ofNumber: +82 2 3700 5146 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
LatviaFreephone: +371 800 05929

126179

https://henkel.speakup.report/external
LebanonFreephone: first dial +961 01-426-801 and then 833 816 0913

126179

https://henkel.speakup.report/external
LithuaniaFreephone: +370 8800 30366

126179

https://henkel.speakup.report/external
MalaysiaNumber: +60 3 7724 3136 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
MexicoNumber: +52 55 4780 6198 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
Morocco Number: +212 5 30 14 41 08 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
NetherlandsNumber: +31 10 700 75 03 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
New ZealandNumber: +64 9 913 5892 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
NigeriaFreephone: +234 070 8060 1221

126179

https://henkel.speakup.report/external
NorwayNumber: +47 24 14 06 01 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
PakistanFreephone: +92 0080 0900 44437

126179

https://henkel.speakup.report/external
PeruFreephone: +51 0800 74535

126179

https://henkel.speakup.report/external
PhilippinesFreephone: +63 1800 8394 8474 Can only be connected by Globe Telecom device

126179

https://henkel.speakup.report/external
PolandFreephone: +48 800012953

126179

https://henkel.speakup.report/external
PortugalFreephone:  +351 800 831 302

126179

https://henkel.speakup.report/external
Puerto RicoNumber: 1-888-662-7878

-

http://www.henkelethics.com 
RomaniaFreephone: +40 0800 400 653

126179

https://henkel.speakup.report/external
Saudi ArabiaFreephone: +966 800 850 1433

126179

https://henkel.speakup.report/external
SerbiaNumber: +381 10 520 043 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
SingaporeNumber: +65 6403 7051 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
SlovakiaFreephone: +421 0800 113 418

126179

https://henkel.speakup.report/external
SloveniaFreephone: +386 0800 83115

126179

https://henkel.speakup.report/external
South AfricaNumber: +27 (21) 427 7937 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
SpainNumber: +34 900 031 156 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
SwedenFreephone: +46 020 160 4703

126179

https://henkel.speakup.report/external
SwitzerlandFreephone: +41 080 000 5691

126179

https://henkel.speakup.report/external
Taiwan, Province of ChinaNumber: +886 2 7743 8912 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
ThailandNumber: +66 2 844 9693 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
TunisiaNumber: +216 31 300 338 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
TurkeyFreephone: +90 0080 04488 28602

126179

https://henkel.speakup.report/external
UkraineFreephone: +380 0800 801 205

126179

https://henkel.speakup.report/external
United Arab EmiratesFreephone: +971 800 0444 0408

126179

https://henkel.speakup.report/external
United KingdomFreephone: +44 080 0022 4118

126179

https://henkel.speakup.report/external
United States of AmericaNumber: 1-888-662-7878

-

https://www.henkelethics.com 
VenezuelaNumber: +58 212 335 7722 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external
VietnamNumber: +84 1900 3271 Call charged at local rate

126179

https://henkel.speakup.report/external