Discover the brands and technologies from our business units Henkel Adhesive Technologies and Henkel Consumer Brands.
Procesul de conformare privind avertizorul de integritate și Linia de asistență pentru conformitate
Comportamentul etic și conform este cea mai mare prioritate pentru Henkel, angajații proprii și părțile interesate ale acesteia. Acesta include conformarea strictă cu legile de la nivel mondial privind avertizorul de integritate. Este foarte important pentru noi să identificăm potențialele abateri și să luăm toate măsurile adecvate pentru a preveni încălcările. Așadar, se solicită angajaților și părților interesate ale Henkel să raporteze orice potențială abatere.
Această procedură se adresează următoarelor persoane, denumite în continuare „avertizori de integritate”:
(i) angajați și foști angajați ai Henkel Romania S.R.L. și Henkel Romania Operations S.R.L. (Companiile);
(ii) orice persoană care lucrează sub supravegherea și îndrumarea Companiilor sau a subcontractanților și furnizorilor Companiilor;
(iii) persoane al căror raport de muncă nu a început încă și care fac sesizări de încălcări ale legii obținute în timpul procesului de recrutare sau a altor negocieri precontractuale;
(iv) participanții la activități de stagiu de practică (internship) și/sau programe de stagiu de practică organizate de Companii în calitate de partener de stagiu și/sau organizație gazdă.
Companiile vor analiza detaliat toate mesajele, printr-un proces echitabil, asigurându-se că drepturile persoanelor care raportează, precum și drepturile persoanelor implicate, sunt respectate și toate informațiile sunt tratate cu cea mai mare confidențialitate. Avertizorii de integritate care raportează cu bună-credință potențiale abateri vor fi protejați, orice fel de represalii împotriva lor nu vor fi tolerate.
Această procedură asigură menținerea unui mediu în care avertizorii de integritate să poată raporta cu bună-credință orice fapte care implică încălcări ale legii, cu certitudinea că sesizările vor fi tratate cu seriozitate de către Companii.
Această procedură este în conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 67/2023.
Această procedură nu va fi utilizată pentru a depune plângeri/petiții în legătură cu relațiile individuale de muncă. Pentru astfel de cereri, se va utiliza „Procedura de soluționare a cererilor sau reclamațiilor individuale ale salariaților” inserată în Anexa nr. 20 a Regulamentului Intern al Henkel Romania S.R.L. și în Anexa nr. 22 a Regulamentului Intern al Henkel Romania Operations S.R.L..
Următoarele informații rezumă procesele de avertizare în cadrul Henkel:
Codul de conduită, Valorile, Angajamentele conducerii și celelalte Standarde interne ale Henkel descriu nivelul ridicat de așteptări față de propriul nostru comportament și conduita noastră în afaceri, precum și față de părțile interesate. Orice potențială încălcare a acestor repere, inclusiv orice nerespectare a legislației aplicabile, poate fi raportată.
Raportul poate fi redactat în limba engleză sau în limba română, în mod anonim sau cu datele de identificare ale avertizorului de integritate. Va fi necesar ca avertizorul de integritate să furnizeze cât mai multe informații detaliate și indicii cu privire la nerespectarea legii, pentru a permite persoanei desemnate să examineze în mod corespunzător raportul. Astfel, raportul va cuprinde cel puțin următoarele elemente:
Prin excepție de la prevederile alineatului precedent, rapoartele care nu includ numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează și se soluționează în măsura în care conțin indicii referitoare la încălcarea legii.
Avertizorilor li se oferă diverse canale pentru a raporta potențialele abateri.
Partea terță desemnată va înregistra conversația, o va transcrie în integralitate, cu acuratețe și respectând confidențialitatea. Odată transcrisă conversația, aceasta va fi ștearsă.
În cazul în care avertizorul de integritatea nu este de acord cu transcrierea sau înregistrarea convorbirii, avertizorul de integritatea va fi instruit să transmită raportul în scris, prin e-mail, poștă sau curier, în conformitate cu această procedură.
Partea terță desemnată va efectua toate investigațiile preliminare necesare și va transmite raportul împreună cu rezultatele investigațiilor și propunerile sale persoanei desemnate, Ioana Ionescu – Reprezentant pentru probleme de conformitate.
Persoana desemnată va prelua raportul, îl va consemna în registrul păstrat în format electronic de către Companii, poate realiza propriile investigații și va soluționa raportul conform acestei proceduri.
Henkel va trata orice raport depus de un avertizor de integritate cu cea mai mare atenție, celeritate și confidențialitate, respectând în totalitate legile de păstrare a confidențialității aplicabile. Aceasta include respectarea unui principiu strict al limitării accesului la informații, adică doar organizația pentru Conformitate a Grupului Henkel (de la nivel local și nivel global) și, după caz, alte departamente relevante pentru investigație și investigatori profesioniști/auditori externi vor avea acces la raport, vor desfășura investigații și vor urmări situația.
Procesul va fi înregistrat și documentat în mod corespunzător.
Rapoartele sunt consemnate de către persoana desemnată într-un registru ținut în format electronic, care trebuie să cuprindă data primirii raportului, numele și prenumele (dacă sunt disponibile), datele de contact ale avertizorului de integritate (dacă este disponibil), subiectul raportul și modalitatea de soluționare.
Persoana desemnată trebuie să țină o evidență a tuturor rapoartelor primite timp de 5 ani, sub rezerva cerințelor de confidențialitate. Aceasta va lua toate măsurile necesare pentru a se asigura că nicio altă persoană nu are acces la rapoartele primite sau la înregistrările acestora.
Obligația de păstrare a confidențialității este obligatorie chiar dacă raportul este primit în mod eronat de o persoană din cadrul Companiilor, alta decât persoana desemnată. În acest caz, raportul se transmite imediat persoanei desemnate.
Avertizorul de integritate care a înregistrat un raport anonim prin Linia de asistență pentru conformitate a Henkel va primi un număr de înregistrare a raportului în sistem. Persoana desemnată va transmite avertizorului de integritate anonim, utilizând numărul raportului, prin canalul intern utilizat de avertizorul de integritate, după caz, confirmarea primirii raportului, solicitarea de a furniza informații suplimentare și modalitatea de soluționare a raportului.
Investigațiile se bazează pe principiul echității procesuale, obiectivității, urmate de o decizie imparțială, în timp ce toate persoanele implicate sunt prezumate nevinovate, până la dovedirea unei abateri.
Henkel reacționează cu fermitate la abaterile identificate, aceasta putând include, printre altele, măsuri disciplinare adecvate împotriva celor care le comit. Dacă este cazul, Henkel poate implica autoritățile publice și procuratura. Pe baza faptelor investigate, organizația pentru Conformitate a Grupului Henkel (de la nivel local și nivel global) ia de obicei o decizie asupra cazului și măsurilor corespunzătoare, în acord cu managerii diviziilor respective.
Avertizorii de integritate vor primi un răspuns cât mai curând posibil. Ca abordare generală, va exista o confirmare de primire în termen de șapte zile de la recepționarea oricărui raport, precum și o concluzie sau o actualizare asupra cazului în termen de trei luni.
Persoana desemnată/partea terță desemnată va menține legătura cu avertizorul de integritate și poate solicita să i se furnizeze informații suplimentare.
În termen de 3 luni de la data confirmării de primire transmise avertizorului de integritate, persoana desemnată îl/o va informa cu privire la stadiul măsurilor luate, precum și ori de câte ori apar evoluții în cursul acțiunilor ulterioare, cu excepția cazului în care informarea avertizorului de integritate ar putea pune în pericol progresul lor.
Persoana desemnată va informa conducerea Companiilor cu privire la închiderea/soluționarea sau actualizarea cazului.
În conformitate cu legile aplicabile, răspunsul trebuie să țină cont de păstrarea confidențialității și drepturile la confidențialitate ale tuturor persoanelor implicate.
Nu există toleranță în organizația noastră pentru orice tip de represalii și vom proteja pe oricine raportează cu bună-credință, chiar dacă o îngrijorare se dovedește a fi nefondată.
Pentru rapoarte către organizația pentru Conformitate a Grupului Henkel, vă rugăm să consultați Declarația privind protecția datelor a Henkel AG & Co. KGaA, Henkel Romania S.R.L. și Henkel Romania Operations S.R.L.. Pentru rapoarte către avocatul public, este valabilă declarația privind protecția datelor de pe website-ul respectiv.
Prevederile acestei proceduri vor fi aplicate conform cadrului legal: Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 67/2023, a cărei revizuire ulterioară se va reflecta în mod corespunzător în conținutul procedurii.
Country | Phone instructions | Access Code | Webservice URL |
Algeria | Number: +213 983 29 93 38 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Argentina | Number: +54 11 2039 7280 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Australia | Number: +61 2 8284 6262 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Austria | Freephone: +43 0800 909 683 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Belarus | Freephone: +375 8 820 0491 0089 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Belgium | Freephone: +32 0800 89 326 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Bosnia and Herzegovina | Number: +387 70 330 093 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Brazil | Freephone: +55 40033316 Number: +55 (11) 4700 8838 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Bulgaria | Freephone: +359 008002100645 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Canada | Number: 1-888-662-7878 | - | https://www.henkelethics.com |
Chile | Number: +56 22 483 5917 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
China | Country wide number with no supplier restriction: +86 400 120 1842 Call charged at local rate. | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Colombia | Number: +57 601 242 1247 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Costa Rica | Number: +506 4036 0350 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Croatia | Freephone: +385 0800 7745 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Cyprus | Freephone: +357 800 91142 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Czech Republic | Freephone: +420 800 050 833 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Denmark | Number: +45 43 31 09 61 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Dominican Republic | Number: +1 (829) 947 1996 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Egypt | Freephone: +20 0800 000 0083 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Estonia | Number: +372 609 3008 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Finland | Freephone: +358 0800 392 912 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
France | Freephone: +33 080 554 3753 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Georgia | Freephone: +995 1800 008 013 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Germany | Freephone: +49 0800 1818 952 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Greece | Freephone: +30 0080 0441 45924 Can only be connected by Cosmote mobile and OTE landline | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Guatemala | Number: +502 2302 8459 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Hong Kong | Number: +852 3019 4193 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Hungary | Freephone: +36 06 809 845 89 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
India | Freephone: +91 0008 0005 03159 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Indonesia | Number: +62 21 8063 0074 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Ireland | Freephone: +353 1800 800 636 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Israel | Number: +972 3374 1225 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Italy | Freephone: +39 800 147 694 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Japan | Number: +81 3 6627 0734 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Jordan | Freephone: +962 0800 23801 No mobile access | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Kazakhstan | Number: (+7) 8 7273574582 Call charged at local rate; No mobile access | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Kenya | Number: +254 20 765 0957 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Korea, the Republic of | Number: +82 2 3700 5146 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Latvia | Freephone: +371 800 05929 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Lebanon | Freephone: first dial +961 01-426-801 and then 833 816 0913 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Lithuania | Freephone: +370 8800 30366 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Malaysia | Number: +60 3 7724 3136 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Mexico | Number: +52 55 4780 6198 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Morocco | Number: +212 5 30 14 41 08 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Netherlands | Number: +31 10 700 75 03 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
New Zealand | Number: +64 9 913 5892 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Nigeria | Freephone: +234 070 8060 1221 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Norway | Number: +47 24 14 06 01 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Pakistan | Freephone: +92 0080 0900 44437 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Peru | Freephone: +51 0800 74535 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Philippines | Freephone: +63 1800 8394 8474 Can only be connected by Globe Telecom device | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Poland | Freephone: +48 800012953 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Portugal | Freephone: +351 800 831 302 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Puerto Rico | Number: 1-888-662-7878 | - | http://www.henkelethics.com |
Romania | Freephone: +40 0800 400 653 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Saudi Arabia | Freephone: +966 800 850 1433 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Serbia | Number: +381 10 520 043 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Singapore | Number: +65 6403 7051 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Slovakia | Freephone: +421 0800 113 418 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Slovenia | Freephone: +386 0800 83115 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
South Africa | Number: +27 (21) 427 7937 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Spain | Number: +34 900 031 156 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Sweden | Freephone: +46 020 160 4703 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Switzerland | Freephone: +41 080 000 5691 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Taiwan, Province of China | Number: +886 2 7743 8912 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Thailand | Number: +66 2 844 9693 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Tunisia | Number: +216 31 300 338 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Turkey | Freephone: +90 0080 04488 28602 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Ukraine | Freephone: +380 0800 801 205 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
United Arab Emirates | Freephone: +971 800 0444 0408 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
United Kingdom | Freephone: +44 080 0022 4118 | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
United States of America | Number: 1-888-662-7878 | - | https://www.henkelethics.com |
Venezuela | Number: +58 212 335 7722 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |
Vietnam | Number: +84 1900 3271 Call charged at local rate | 126179 | https://henkel.speakup.report/external |