INIȚIATIVE ȘI PARTENERIATE

initiatives-and-partnerships-2

Așteptările în ceea ce privește responsabilitatea socială și față de mediu se schimbă în permanență. De aceea, pentru a se asigura că furnizează soluții la cele mai importante provocări, companiile se bazează pe un dialog deschis cu comunitățile, furnizorii, clienții și multe alte grupuri de interes (stakeholderi).

Pentru a înțelege cu adevărat, trebuie să știi să asculți. De aceea, companiile sunt atât de interesate de dialogul cu grupurile de interes. O abordare deschisă, pentru împărtășirea opiniilor și părerilor, în schimbare continuă, reprezintă cheia pentru înțelegerea așteptărilor diverselor grupuri de interes. Fie prin focus grupuri, fie prin sondaje pe diverse platforme, mediul de afaceri trebuie să adune păreri despre problemele, provocările și prioritățile grupurilor de interes – și să le reflecte în activitatea de zi-cu-zi.

 

Discuții, angajament, implicare

La Henkel abordarea sustenabilității este influențată de interacțiunile cu grupurile de interes (stakeholder-ii nostri). Suntem convinși că o discuție deschisă, un dialog permanent cu toate grupurile care au un interes în activitatea noastră ne ajută să rămânem concentrați asupra celor mai importante provocări. Prin comunicare directă, prin participare la inițiative multi­stakeholder și prin sprijinirea platformelor de dialog, dorim să împărtășim din experiența noastră și din cunoștințele noastre și să integrăm tot ce am învățat în produsele, serviciile și activitățile noastre. Vrem să înțelegem nevoile grupurilor de interes și de aceea le ascultăm.

 

Dialog cu grupurile de interes (stakeholder-i)

Pentru Henkel, schimbul de păreri, opinii, idei cu gupurile de interes și grupurile sociale reprezintă un element esential din abordarea domeniului sustenabilității. Aceasta etse motivul pentru care suntem activi pe atatea platforme de dialog și inițiative care susțin și promovează diverse zone și subiecte legate de sustenabilitate.

Pe măsură ce ne dezvoltăm strategia de sustenabilitate, continuăm să profităm de sondajul cuprinzător al părților interesate realizat în 2021. Studiul a confirmat importanța integrării sustenabilității în toate activitățile noastre pentru grupurile noastre țintă și a arătat că părțile interesate percep Henkel ca fiind bine poziționată pentru a aborda problemele de sustenabilitate. Ne-am lansat strategia de sustenabilitate în 2022 și am continuat să o dezvoltăm în colaborare cu parteneri internaționali.

În 2023, am colaborat, de asemenea, cu o varietate de parteneri externi în domeniile noastre strategice de interes. În ceea ce privește materiile prime naturale, de exemplu, am efectuat o analiză pentru a identifica impactul, riscurile și dependențele sale în ceea ce privește biodiversitatea de-a lungul întregului nostru lanț valoric. Pe partea socială, măsurile noastre au inclus o evaluare a impactului social. Scopul acestei evaluări a fost de a combina diferitele perspective din țările în care ne desfășurăm activitatea și activitățile noastre sociale pentru a forma o imagine de ansamblu.

 

Fiecare dintre noi poate face o diferență

Pentru multe produse adresate consumatorilor, cea mai mare proporție a amprentei este generată în faza de folosire a acestora. De aceea, promovarea unui comportament de consum responsabil este extrem de importantă. Prin urmare, producătorii, retailerii și distributorii își unesc forțele pentru a dezvolta platforme care îi informează pe consumatori asupra sustenabilității produselor și îi încurajează să le folosească în mod responsabil.

Împreună cu partenerii retaileri vrem să le arătăm consumatorilor cum își pot reduce propria amprentă de carbon, fără să își reducă calitatea vieții. De exemplu, în 2017, în Germania, Henkel și lanțul german de drogherii Rossmann au derulat o campanie cu un calculator digital pentru calcularea amprentei: consumatorii răspundeau la o simplă întrebare pentru a calcula cât carbon e generat de ce mănâncă, unde trăiesc și cum își petrec timpul liber. Iar la sfârșit, puteau vedea rezultatele lor în comparație cu media națională.

Și în România, observăm un interes din ce în ce mai mare al consumatorilor pentru tot ceea ce ține de zona “sustenabilitate” și ne așteptăm ca aspectul „sustenabilitate/ dezvoltare durabilă” să fie din ce în ce mai important și relevant pentru aceștia.

Sigur, aceasta și datorită colaborării, în ultimii ani, de-a lungul lanțului valoric, între furnizori și retaileri, pentru încurajarea unui comportament de consum responsabil și sustenabil. Noi credem cu tărie ca efectele și rezultatele se văd doar atunci când există colaborare și sprijin reciproc.
De exemplu, divizia locală Henkel Beauty Care a derulat în ultimii ani, nenumărate campanii de informare a consumatorilor împreună cu partenerii retaileri pentru toate mărcile din portofoliul diviziei.

Actualmente avem în desfășurare câteva astfel de proiecte, precum campania „Cu Nature Box oferi aer curat copiilor din școlile din România”, derulată în perioada 10.06.2021 – 31.08.2021, prin care împreună cu partenerul dm Romania oferim șansa scolilor din proximitatea magazinelor să câștige câte 10 purificatoare de aer pentru elevii lor.

Implicarea generației viitoare

Din ce în ce mai multe initiative sunt lansate pentru a încuraja consumatorii moderni să își schimbe obiceiurile. Este însă la fel de important să ne gândim și la generațiile următoare. De aceea, activitățile educative care promovează un comportament sustenabil și de conștientizare a provocărilor legate de protecția mediului și a planetei câștigă din ce în ce mai mult teren. De exemplu, inițaitiva Henkel Forscherwelt (“lumea cercetătorilor”), încurajează copiii să descopere și să exploreze lumea științei prin joacă. Programul internațional include elemente teoretice și practice pentru copiii din clasele primare, încorporând elemente de cercetare din experiența companiei, explorând și aspecte legate de sustenabilitate.