Ambalaje Sustenabile

Ambalajele protejează produsele care ne plac și oferă informații despre modul lor de utilizare responsabil și în condiții de siguranță – dar ele trebuie să facă parte din economia circulară.

henkel-sustainability-heroes-romania

Strategia noastră privind ambalajele: Atenție prioritară și obiective ambițioase

La Henkel, recunoaștem responsabilitatea noastră în ceea ce privește ambalajele produselor. Suntem angajați în promovarea sustenabilității și transpunem în practică acest deziderat prin obiective ambițioase. Strategia noastră este gândită în jurul conceptului de economie circulară fiind focusată asupra includerii surselor sustenabile de aprovizionare și folosirii design-ului smart pentru închiderea buclei – în beneficiul oamenilor și al planetei.

Obiectivele referitoare la ambalaje pentru 2025

  • 100% din ambalajele Henkel vor fi reciclabile sau reutilizabile
  • Ne propunem reducerea plasticului virgin pe bază de fosile cu 50%. Vom atinge acest obiectiv prin creșterea proporției de plastic reciclat la peste 30%, reducând volumul de plastic și crescând procentul de plastic din surse bio.
  • Vrem să prevenim depozitarea deșeurilor din plastic în natură. Pentru acesta, susținem colectarea de plastic și inițiative de reciclare a plasticului. Investim în soluții inovatoare și tehnologii care promovează reciclarea – închiderea buclei și ne propunem să avem contact cu peste 2 miliarde consumatori în fiecare an, pentru comunicarea informațiilor despre sustenabilitate și reciclarea ambalajelor.

În plus, ne propunem ca 100% din hârtia și cartonul folosite în ambalajele noastre să fie din materiale reciclate sau, acolo unde fibra naturală este absolut necesară, să provină din surse sustenabile (sustainable forestry).

Noile obiective referitoare la ambalaje pentru 2025


Parteneriate de-a lungul lanțului valoric: mai puternici împreună

Eforturile noastre de atingere a obiectivelor implică colaborarea cu parteneri din diverse industrii pentru generarea de inovații în dezvoltarea ambalajelor.

  • New Plastics Economy: Inițiativa Fundației Ellen MacArthur promovează schimbul de idei si informatii între industrii și are drept obiectiv regândirea viitorului plasticului și promovarea tranziției către o economie circulară.
  • Alliance To End Plastic Waste: Henkel este membru fondator a acestei alianțe globale al cărui obiectiv îl constituie promovarea soluțiilor care pot stopa deșeurile de plastic în mediu, în special în oceane.
  • Recyclate Forum: această inițiativă dorește să atragă atenția consumatorilor în privința economiei circulare și este formată din peste 40 membri, precum retaileri, producători, companii care se ocupă cu deșeuri, producători de ambalaje și politicieni.
  • European Plastics Pact și U.S. Plastics Pact: Henkel a semnat acorduri referitoare la plastic, atât în SUA cât și în Europa. Aceste două acorduri regionale, la care Henkel s-a numărat printre primii semnatari, aduc laolaltă mediul politic și mediul de afaceri pentru a colabora în promovarea economiei circulare, în care plasticul este reutilizat la nesfârșit.
  • CEFLEX: Henkel este membru fondator CEFLEX, un consorțiu de peste 130 companii europene și organizații interesate de ambalaje flexible – care de obicei consistă din multiple straturi de folie dificil de separat – mai ușor de reciclat.
  • TerraCycle: Henkel lucrează împreună cu TerraCycle care furnizează soluții de reciclare pentru materiale dificil de reciclat.



Apoi ne asociem cu diferite organizații care activează în sectorul de infrastructură a reciclării, în special în țări în curs de dezvoltare, acolo unde nu există sisteme de reciclare a ambalajelor. În acest context, am devenit prima companie globală din domeniul bunurilor de larg consum care a semnat un parteneriat cu Plastic Bank în 2017. Plastic Bank încearcă să încurajeze un miliard de oameni din întreaga lume să genereze bani din deșeuri. Acest lucru îmbunătățește viața persoanelor din zonele sărace ale globului – în special în țările care nu dispun de infrastructura de gestionare a deșeurilor din plastic.